entreprenörens morgon

Entreprenörens morgon

Entreprenörers tid är ofta dyrbar. Denna tid bör inte slösas bort. En entreprenör höll på att förlora en stor del av den tiden en januaridag.

En man sitter i sitt kök, dricker ett klassiskt ångande morgonkaffe och bläddrar i "hesar". Han är en entreprenör. Dagens arbete och belastning ligger framför honom och efter en rejäl frukost och kaffe är det dags att sätta igång. Mannen reser sig upp, drar på sig jackan och stövlarna och går ut. Det är kallt och hans andedräkt är ångande. Luften är frisk.

Mannens bil står i en separat garagebyggnad. Tanken på en varm bil känns bra. Han går fram för att öppna dörren, snön knarrar under hans stövlar. Han skjuter in nyckeln i Abloy-låset. När han vrider om nyckeln känner han att allt inte står rätt till.

Det är som om nyckeln har fastnat. Den går inte att vrida om i låset. Han tror dock att den kraftiga frosten bara har gjort låset lite stelare. Han vrider om nyckeln med lite mer kraft. Det hörs ett klick och på ett ögonblick står mannen med den trasiga nyckeln i handen.

Han börjar fundera febrilt på en lösning på problemet. Han kan inte missa jobbet i dag, för hans kalender är full av möten. Det finns en reservnyckel, men den är inte till någon nytta när nyckeln sitter fast djupt inne i låset. Mannen bestämmer sig för att sluta stressa, eftersom han vet att låssmeden kan ta bort den på ett kick. Han söker på nätet efter det snabbaste sättet att få en låssmed att komma till platsen.

Telefonen ringer hos kundtjänsten på 24 Center. En kundtjänstmedarbetare tar emot en rutinbeställning och kunden får löfte om att en låssmed ska vara på plats så snart som möjligt. Mannen har väntat inne i värmen en stund och ser att låssmedens bil lyser in genom fönstret. Mannen går ut och ser att låssmeden redan är i full gång med garagelåset. Efter en stund tas biten bort, ett lås sätts på låset och dörren öppnas med en reservnyckel.

Entreprenören körde iväg i sin bil för att arbeta omedelbart, medan låssmeden stannade kvar för att packa verktygen tillbaka i sin bil. Trots det mindre bakslaget trodde kunden att det skulle bli en bra dag.

24 Centers faktura till kunden var:

Arbetsgivaravgift: 198,00 e
Bidrag till tjänstebil: 69,00 e
Totalt: 267,00 e

Asikakas svarade också på 24 Centers feedbackundersökning. Enligt honom hade låssmeden anlänt inom 15 minuter efter samtalet. Kundtjänsten fick betyget 8, medan installatören fick hela 10. Den muntliga feedbacken var trevlig att läsa. Allt gick smidigt från början till slut."

De mest aktuella bloggarna

Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer
sugning automatisk reparation
Sugande bil

Tömning av en septiktank med en sugbil

Regelbunden tömning av septiktanken är en viktig del av avloppsvattenreningen, särskilt i områden utan kommunalt avloppssystem. Tömningsprocessen utförs av en sugbil, som suger upp avfallet från septiktanken och transporterar det säkert till

Läs mer
Uppvärmning

TOPP 7 mest beställda HVAC-arbeten på vintern

Vintern för med sig en rad olika väderförhållanden, från sträng frost till milda, skyddande temperaturer. Detta kan sätta ditt hems fastighetstekniska system på prov. På vintern är de flesta av våra larmsamtal relaterade till HVAC-arbete, till exempel

Läs mer
Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.