

Ett samtal räcker
Är det meningslöst att behöva kontakta flera installatörer bara för att få reda på att entreprenören inte är tillgänglig för fler jobb? Små entreprenörer är svåra att hitta, medelstora har inte tid och stora är inte intresserade av små installationer?

24/7 service
24 Center har jour 24 timmar om dygnet, varje dag året runt, eftersom det ska vara enkelt att få hjälp! Vi tar emot din beställning och vår innovativa plattform hittar den närmaste kvalificerade yrkesmannen som finns tillgänglig för dig.

Lokal installatör
Du kommer alltid att betjänas av en lokal, kvalificerad och korrekt licensierad yrkesman. Du får ett meddelande så snart installatören har godkänt jobbet i vår app, genom 24 Center har du en montör på plats när det passar dig!
Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!
Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.
Lämna en kontaktförfrågan!
Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.
Vanliga frågor om 24 Center
Vad är 24 Center?
24 Center är en jourcentral för fastighetsservice som erbjuder högkvalitativ service för fastighetstekniska problem oavsett tid och plats. Kunderna kan få hjälp med ett enda samtal för både akuta nödsituationer och icke-brådskande dagligt arbete.
Var är 24 Center beläget?
24 Center ligger i Vanda, Finland, på Robert Huberintie 3. Från ett och samma kontor betjänar 24 Center hela Finland när det gäller problem inom byggnadsteknik. Förutom i Finland är 24 Center verksamt i Sverige och Norge. 24 Center är ett 100 % finskt företag och en serviceinnovation.
Vad är 24 Centers roll?
24 Center ser till att det arbete som kunden beställt utförs av en byggnadsarbetare som kan vara på plats vid den tidpunkt som kunden önskar.
Vilka arbeten berättigar till hushållsavdrag?
Du kan ansöka om hushållsavdrag för underhålls- och renoveringsarbeten i din bostad eller fritidsbostad. Det kan till exempel vara renovering av kök, badrum, andra rum eller bastun i ett småhus. Även el-, vvs- och kabelarbeten i en villa omfattas av hushållsavdraget, liksom t.ex. målning av uthus eller installation av säkerhetslås. För mer information se Skatteverkets hemsida där de olika typerna av arbeten listas beroende på om de omfattas av avdraget eller inte: hushållsavdrag
Vad är det högsta beloppet för hushållsavdrag?
Det maximala hushållsavdraget år 2023 kommer att vara 2 250 euro per person. Hushållsavdraget gäller endast arbetsinsatsen. 40 % av arbetsinsatsen är avdragsgill. När företagsfakturan har en arbetskomponent på 5875 euro får du maximalt avdrag.
Täcker försäkringen kostnaderna för jobbet?
Typiska skador som ersätts av hemförsäkringen är vattenskador till följd av rör- eller apparatbrott samt brand-, rök- och sotskador. Ersättningsbeloppet för vattenskador påverkas av hur gammal den trasiga apparaten eller rörledningen är.
Vad händer om jag inte är säker på om 24 Center har den tjänst jag behöver?
Ring mig i alla fall. 24 Centers kundtjänstmedarbetare har en önskan om att hjälpa kunderna när de behöver det. Ett samtal kostar 0,99 €/min + pvm eller mpm, men många problem kan lösas hemma med hjälp av tips baserade på våra kundtjänstmedarbetares erfarenheter.
Vad om mitt jobb inte är brådskande?
24 Center betjänar även icke-brådskande beställningar. Arbeten som beställs minst tre arbetsdagar i förväg har också ett lägre timpris. Du kan själv göra beställningen via onlinebeställning på vår webbplats 24center.fi/verkkotilaus
De mest aktuella bloggarna

Vårens checklista för byggservice i hemmet
Våren är på väg - temperaturen stiger och snön smälter. Nu är det dags att se över husets byggnadstekniska installationer! Kontrollera ventilationen och rören både på insidan och utsidan för att se till att de fungerar,

Topp 5 vanligaste anledningarna till att ringa en låssmed
Dörrar och lås i hemmet används dagligen och utsätts för ett ständigt slitage. Ett bra lås är nyckeln till en smidig och trygg vardag. Ett trasigt lås eller en dörr som går i baklås kan

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern
Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Vårens checklista för byggservice i hemmet
Våren är på väg - temperaturen stiger och snön smälter. Nu är det dags att se över husets byggnadstekniska installationer! Kontrollera ventilationen och rören både på insidan och utsidan för att se till att de fungerar,