Lagning av ett läckande vattenrör på en vardag
En vacker majdag var på väg att bli mulen för en av våra kunder - åtminstone på ett metaforiskt sätt. En man från Nokia upptäckte en läcka i vattenledningen till toaletten i sitt hus. Det positiva var att vattnet rann ut i golvbrunnen, men situationen var fortfarande akut. Mannen började ringa runt till företag i branschen.
Kunden insåg snabbt att det en vanlig vardag är mycket svårt att få en rörmokare snabbt på plats, eftersom alla rörmokare redan har bokat upp sina kalendrar långt i förväg. Han bestämde sig för att ringa 24 Center. Kundtjänstmedarbetaren noterade behovet och lovade en rörmokare inom en timme efter samtalet. Arbetet beställdes som ett akutjobb. Det var 13.32 vid tidpunkten för samtalet.
Dagen hade inte varit lång när rörmokarens servicebil anlände till kundens hus. Klockan var 14.01. Rörmokaren var i full färd med att reparera det läckande vattenröret från skarven, och efter att ha städat upp röran gick han vidare till nästa utmaning. Montörens förklaring av arbetet var kortfattad men beskrivande. Reparation av toalettanslutning på plats."
24 Centers faktura till kunden var:
Arbete under jourtid: 398,00 e
Bilförmån för tjänstebil: 69,00 e
Material: 22,51 e
Totalt: 487,61 e
Efteråt var kunden nöjd med den service som 24 Center gav. På en skala från 1 till 10 fick vi betyget 9. Kunden sa att han var förvånad över hur bra allt fungerade. Han berömde också vår service för att vara professionell och saklig. Han tyckte också att förhållandet mellan pris och kvalitet var rätt.