Man kan inte alltid vara beredd på allt - TOPP 5 av vinterns vanligaste nödsituationer
Ibland fallerar fastighetstekniken. Golvvärmeröret läcker, elen är borta, låset fryser. En nyckel har gått sönder i garagelåset, en kortslutning i borrhålet och radiatorerna värms inte upp. Något bör göras, men vad?
Husägare bör kontrollera skicket på sin egendom före vintern .Vi rekommenderar att man i förväg funderar på hur man kan förhindra att rören fryser och vad man ska göra om de redan har fr usit. Även om det finns mycket att göra behöver du inte göra allt själv. En rörmokare kan rensa rören om de ännu inte är frusna, men om rören har frusit helt kan du behöva låta ångblåsa dem med enkraftfull sugbil.
Men vi kan inte planera för allt, och det är därför vi finns här, för att hjälpa våra kunder. Vi vill att du ska kunna leva ditt dagliga och heliga liv så smidigt som möjligt -ingen behöver klara sig eller kämpa ensam.
Här är de fem vanligaste nödsamtalen som hanteras via 24 Center under vintern (Uusimaa)
- Röret läcker, fryser eller är sprucket
- Elförsörjningen avstängd
- Kvarglömda eller borttappade nycklar
- Nyckel eller lås trasigt
- Kortslutning eller utlöst säkring
Exempel på utförda uppdrag
- Reparation av rörläcka på jourtid
- Vattenläckage från taket i vardagsrummet
- Reparation av ett elektriskt fel
- Reparation av ett elektriskt fel i golvvärmen
- Borttagning av grenar från låset på ett fristående hus som en akut tjänst
- Öppna låset till bankfacket
- Avloppet blockerat
- Avloppsöppning med sugbil
- Vatten som väller upp i källaren
Vi skickar en yrkesman när hem- eller fastighetsägaren behöver det som mest - inom upp till 15 minuter
Hjälp med akuta nödsituationer och vardagliga uppgifter genom en enda tjänst:
- Kontakta oss antingen genom att ringa 0100 2470 (samtalspris: 0,99 €/min + pvm/mpm), genom att skicka en samtalsförfrågan eller genom att fylla i formuläret. eller genom att fylla i beställningsformuläret online. Vår kundtjänst är i beredskap varje dag året runt och svarar snabbt.
- Ki brådskande nödsituationer kan det ta upp till 15 minuter att få en professionell hjälpare på plats.
- Vi tar också hand om vardagliga jobb utan brådska - med ett lägre timpris för jobb som beställs minst tre arbetsdagar i förväg. Du kan göra din beställning online på vår webbplats.
- Var beredd att vara så specifik som möjligt om dina behov, så att vi kan hitta den mest lämpliga hjälpen för dig. Om du är osäker på om din situation är brådskande eller inte, rekommenderar vi att du diskuterar den med vår kundtjänst. Många problem kan lösas hemma med hjälp av vårt teams erfarna tips.
- Efter behovsbedömningen kommer vi att fastställa tydliga priskriterier för arbetet. Om du vill kan du ta reda på mer om priser i förväg. Observera att priset inte bara beror på tidsåtgången utan också på arbetets omfattning och mängden material. Exempel på utförda jobb hittar du längst ner på samma sida. Vi använder vårt system för att kontrollera tillgängligheten hos lokala yrkesmän. Du får ett sms med kontaktuppgifterna till vår partner när han har accepterat uppdraget. Vår partner kontaktar dig omedelbart för att avtala om arbetet och för att diskutera detaljerna kring det praktiska och tidtabellen.
- Vi skickar en faktura till dig inom 10 dagar efter slutförandet. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan. Du kan betala med valfri betalningsmetod (banköverföring, onlinebetalning, kreditkortsbetalning, mobilbetalning, delbetalning).
Det snabbaste sättet att få hjälp med din beställning är att ringa oss eller använda den gig-specifika chattjänsten på orderspårningssidan. För icke-brådskande gig-relaterade frågor kan du också kontakta oss via e-post på customer-service(at)24center.fi.
Om du har några frågor om fakturering, vänligen kontakta oss vardagar mellan 8:00 och 15:00 antingen via e-post. Fakturering(at)24center.fi eller per telefon 020 144 2470 (pm/pm).
24 Du kan få ett hushållsavdrag från skattemyndigheten för det arbete du beställer från centret, förutsatt att vissa villkor är uppfyllda. Här sammanfattar vi hushållsavdraget för 2022.