24 Centers grundläggande servicekoncept är att kunden med en enda kontakt kan få all hjälp de behöver för sina utmaningar inom fastighetsservice. Oavsett om det handlar om en akut nödsituation, ett långvarigt och välplanerat renoveringsprojekt eller ett återkommande säsongsjobb. Våra kunder består av ett brett spektrum av hyresgäster. Vi erbjuder också våra tjänster och partnerskapsmöjligheter till entreprenörer och leverantörer av stöd och underhåll av bostäder. I denna B2B-kundgrupp ingår till exempel bostadsrättsföreningar, förvaltningsbolag och underhållsföretag.
24 Center är rätt partner även om ett stort fastighetsbolag eller fastighetsförvaltningsbolag har fastigheter på flera orter eller i flera länder. 24 Center har kontor i Finland, Sverige och Norge, så tjänsterna kan tillhandahållas oberoende av ort, provins eller till och med land.
Olika avtalsmodeller för individuella behov
Inget företag är det andra likt och därför upprättar vi ett individuellt avtal för varje fastighetsbolag och bostadsrättsförening. Vår strävan efter snabbhet och hög servicekvalitet ger mervärde åt varje samarbete.
Typerna av avtal kan till exempel vara:
- Omfattande ytterligare stöd och resurser för underhållsföretag, för att hjälpa till när underhållsföretagets egna resurser är otillräckliga.
- Ett underhållsbolag för mindre bostadsrättsföreningar som inte har ett eget underhållsbolag och som endast vill betala för utfört underhålls- och installationsarbete.
- Ett fast månatligt underhållsavtal som omfattar det avtalade underhållet.
Det är möjligt att i avtal föreskriva att endast ett visst företag ska utföra arbete i kundens lokaler. Samtidigt vill vi påminna om att 24 Center har ett omfattande nätverk av personer som kan hjälpa dig i en nödsituation eller vid brådska. På detta sätt förblir svarstiden för det beställda arbetet alltid på en bra nivå.
Känner bostadsrättsföreningen till behovet av gemensamma inköp eller underhållskontroller?
Har bostadsrättsföreningen bestämt sig för att det är dags att installera nya element, luftvärmepumpar eller laddningssystem för elbilar på gården? Eller finns det planer på att uppgradera varje boende med elektroniska låssystem? Allt detta kan enkelt göras via 24 Center.
Genom 24 Center kan bostadsrättsföreningar göra gemensamma inköp och installationer av utrustning. Detta blir ofta mer kostnadseffektivt när det beställs i bulk. Installationsarbetet kan gå snabbare när en installatör åker runt under exempelvis en vecka för att utföra nödvändigt underhålls- och installationsarbete.
Exempel på samarbete med olika utrustningstillverkare:
- En luftvärmepump är till exempel en byggnadsteknisk apparat som kan köpas av nästan vem som helst för att hjälpa till att underhålla ett hem, men som kräver yrkeskvalifikationer för att installera. I flera år har våra kunder kunnat beställa en installation av en luftvärmepump via 24 Center.
- Laddningssystem för elfordon. Vi samarbetar med importören Scanoffice, så att du kan få kvalitetssystem för laddning av elbilar till din trädgård eller till och med din sommarstuga. Laddarna är utformade för att passa Finlands varierande väderförhållanden och är lätta att justera för att passa ditt elfordons laddningsbehov. Läs mer om hur du köper ett laddningssystem för elfordon.
- Ett elektroniskt låssystem ger dig sinnesfrid, eftersom du vet att dina dörrar är säkert stängda och låsta. Det löser också ett antal vardagliga utmaningar, från att överraska din svärmor till att övervaka den allmänna säkerheten i ditt hem. 24 Centers nätverk av experter inkluderar LukkoLuket Ltd, en leverantör av lås- och säkerhetstjänster. Läs mer om hur du kan uppgradera ditt mekaniska lås till ett elektroniskt låssystem.
24 Center hjälper också till med bostadsadministrativa uppgifter
24 Centers nätverk av partners för reparation och underhåll av byggnader består av de bästa yrkesmännen inom området. Byggföretag slipper till exempel en hel del krångel med anbudsförfaranden, eftersom 24 Center redan har tagit hand om all nödvändig identifiering av yrkesverksamma.
Vi garanterar att de har de nödvändiga tillstånden, försäkringarna och ansvarsfrågorna på plats. På så sätt kan våra kunder vara säkra på att rätt typ av yrkesman skickas för att lösa deras utmaning inom byggservice. Vår serviceprocess innebär också att när en yrkesman tar sig an ett jobb är han eller hon i omedelbar kontakt med kunden och försäkrar dem om att hjälp är på väg.
När fastighetsbolag, förvaltningsbolag och underhållsbolag samlar sina servicebehov hos 24 Center kan teknisk assistans för många bostadsutmaningar tillhandahållas snabbt, men från ett administrativt perspektiv underlättas också redovisningsuppgifter. När beställningarna samlas på ett ställe kommer också fakturor och rapporter om utfört arbete från ett och samma ställe. Detta är viktiga dokument för redovisningsändamål, men de är också användbara för att uppdatera husregistren över bostäder och fastigheter, eftersom rapporterna är enhetliga och därför lätta att tolka.
24 Centers tjänsteutbud i ett nötskal:
- Brådskande reparationsarbete.
- Icke brådskande reparations- och installationsarbeten, inklusive förebyggande underhåll för att förhindra skador.
- Säsongsarbete och regelbundet underhållsarbete som är känt i förväg.
- Specialstädning, till exempel om hyresgästen har lämnat fastigheten i dåligt skick när han/hon flyttade.
- Prisvärda paketbeställningar och installationsarbeten tillgängliga från utrustningstillverkare.
- Allt från att lägga en order till att ta emot en faktura görs i ett samtal.
Etablera ett partnerskap med 24 Center
Registrera dig som företagskund. Om du har frågor om avtalsmodellerna kan du kontakta Verneri Pasanen, vår chef för företagskunder. Tillsammans med honom kan ni ta fram en avtalsmodell som passar just ert företag eller er bostadsrättsförening.