utmaningar inom byggservicesektorn

Utmaningar inom byggservicesektorn

Låter det bekant? Du befinner dig i en situation där du har en verklig nödsituation och behöver professionell hjälp, du har försökt ringa och beställa en rörmokare, elektriker, låssmed, vakuumbil, kylskåpsinstallatör, glasreparatör, automationsinstallatör eller någon annan och ingen har svarat.

Detta är förvånansvärt vanligt. En förklaring är att många av företagen i byggservicebranschen, särskilt dagtidsföretagen, är små företag med ett fåtal anställda. De kanske inte har dedikerad kundtjänstpersonal som ser till att varje kundkontakt besvaras och besvaras snabbt. Installatörerna utför sitt arbete, dvs. kundtjänst och installationsarbete, på ett professionellt sätt på de platser där de befinner sig. Men de kan ha flera arbetsplatser samma dag och måste äta däremellan, så de kanske helt enkelt inte har tid att svara på nya kundkontakter, även om de skulle vilja det.

Byggservicebranschen är mycket fragmenterad: det finns stora företag, små företag, nya aktörer och etablerade aktörer, så det finns utrymme för ett brett utbud av kvalitet och priser. Tyvärr finns det också entreprenörer i branschen som till exempel inte kan komma överens med kunden om en exakt starttid för arbetet, inte kan planera sitt eget arbete eller ge någon annan form av kundservice. De kanske lovar något, men sedan blir det tyvärr av en eller annan anledning inte av. Sådana fall är inget hedersbetyg för byggservicebranschen.

Dessa olika problem drabbar i allmänhet framför allt konsumentkunder, som inte är så benägna att behöva beställa tekniska byggtjänster. De känner inte till vilka kvalificerade yrkesmän som finns i det område där de bor och löper därför större risk att råka ut för sådana situationer än yrkesmän inom byggservice som känner till de lokala installatörerna och är vana att arbeta med yrkesmän inom byggservice dagligen. Underhållsföretag har ofta samarbetsavtal med lokala installatörer och andra samarbetspartners som kan kontaktas vid behov, men även fastighetsförvaltare hamnar ibland i en situation där de inte kan få den tjänst de behöver på plats omedelbart, och därför kan en stor del av våra kunder som bor i flerfamiljshus identifiera sig med situationen där underhållsföretaget beställer en fackman som kanske aldrig dyker upp, även om det är ett brådskande jobb.

På 24 Center vill vi tillsammans med våra partners bidra till att utveckla och förbättra branschen i en mer kundorienterad riktning. Vi erbjuder våra samarbetspartners outsourcad kundservice, så att de kan fokusera på att serva kunden genom att utföra installationsarbetet. 24 Center ger dem som behöver hjälp med fastighetsservice punktlig kundservice, och med hjälp av vårt omfattande nätverk av partners kan vi garantera att en fackman kommer till platsen snabbt, varje gång. Oavsett vilket behov du har av fastighetsservice är ett samtal till 24 Center nyckeln till att lösa problemet. Vårt löfte är att en fackman kommer oavsett tid på dygnet, årstid, väder, jobb eller plats.

De mest aktuella bloggarna

Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer
sugning automatisk reparation
Sugande bil

Tömning av en septiktank med en sugbil

Regelbunden tömning av septiktanken är en viktig del av avloppsvattenreningen, särskilt i områden utan kommunalt avloppssystem. Tömningsprocessen utförs av en sugbil, som suger upp avfallet från septiktanken och transporterar det säkert till

Läs mer
Uppvärmning

TOPP 7 mest beställda HVAC-arbeten på vintern

Vintern för med sig en rad olika väderförhållanden, från sträng frost till milda, skyddande temperaturer. Detta kan sätta ditt hems fastighetstekniska system på prov. På vintern är de flesta av våra larmsamtal relaterade till HVAC-arbete, till exempel

Läs mer
Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.