Låter det bekant? Du befinner dig i en situation där du har en verklig nödsituation och behöver professionell hjälp, du har försökt ringa och beställa en rörmokare, elektriker, låssmed, vakuumbil, kylskåpsinstallatör, glasreparatör, automationsinstallatör eller någon annan och ingen har svarat.
Detta är förvånansvärt vanligt. En förklaring är att många av företagen i byggservicebranschen, särskilt dagtidsföretagen, är små företag med ett fåtal anställda. De kanske inte har dedikerad kundtjänstpersonal som ser till att varje kundkontakt besvaras och besvaras snabbt. Installatörerna utför sitt arbete, dvs. kundtjänst och installationsarbete, på ett professionellt sätt på de platser där de befinner sig. Men de kan ha flera arbetsplatser samma dag och måste äta däremellan, så de kanske helt enkelt inte har tid att svara på nya kundkontakter, även om de skulle vilja det.
Byggservicebranschen är mycket fragmenterad: det finns stora företag, små företag, nya aktörer och etablerade aktörer, så det finns utrymme för ett brett utbud av kvalitet och priser. Tyvärr finns det också entreprenörer i branschen som till exempel inte kan komma överens med kunden om en exakt starttid för arbetet, inte kan planera sitt eget arbete eller ge någon annan form av kundservice. De kanske lovar något, men sedan blir det tyvärr av en eller annan anledning inte av. Sådana fall är inget hedersbetyg för byggservicebranschen.
Dessa olika problem drabbar i allmänhet framför allt konsumentkunder, som inte är så benägna att behöva beställa tekniska byggtjänster. De känner inte till vilka kvalificerade yrkesmän som finns i det område där de bor och löper därför större risk att råka ut för sådana situationer än yrkesmän inom byggservice som känner till de lokala installatörerna och är vana att arbeta med yrkesmän inom byggservice dagligen. Underhållsföretag har ofta samarbetsavtal med lokala installatörer och andra samarbetspartners som kan kontaktas vid behov, men även fastighetsförvaltare hamnar ibland i en situation där de inte kan få den tjänst de behöver på plats omedelbart, och därför kan en stor del av våra kunder som bor i flerfamiljshus identifiera sig med situationen där underhållsföretaget beställer en fackman som kanske aldrig dyker upp, även om det är ett brådskande jobb.
På 24 Center vill vi tillsammans med våra partners bidra till att utveckla och förbättra branschen i en mer kundorienterad riktning. Vi erbjuder våra samarbetspartners outsourcad kundservice, så att de kan fokusera på att serva kunden genom att utföra installationsarbetet. 24 Center ger dem som behöver hjälp med fastighetsservice punktlig kundservice, och med hjälp av vårt omfattande nätverk av partners kan vi garantera att en fackman kommer till platsen snabbt, varje gång. Oavsett vilket behov du har av fastighetsservice är ett samtal till 24 Center nyckeln till att lösa problemet. Vårt löfte är att en fackman kommer oavsett tid på dygnet, årstid, väder, jobb eller plats.