En junieftermiddag var en kvinna bosatt i Österbotten på väg hem från jobbet. Det var fredag och arbetsveckan var slut. Tanken på att tillbringa en härlig sommarkväll med vänner fanns redan i hennes huvud. Hon kom fram till sin bakgård, gick fram till husdörren och öppnade den. Allt var inte som det skulle.
Det hördes ett underligt väsande ljud från nedervåningen. Kvinnan rusade ner, öppnade dörren till teknikrummet och upptäckte att det sprutade vatten från ett av rören. Den goda helgstämningen förbyttes omedelbart i desperat panik. Kvinnan kände en rörmokare i grannskapet, som hon genast försökte ringa. Telefonen ringde länge tills den gick till röstbrevlådan. Klockan var efter fem, så kvinnan antog att ingen arbetade vid den här tiden. Dessutom bodde kvinnan på landet, långt från städerna där det vanligtvis fanns rörmokare på jour.
Han sökte på nätet efter jourhavande rörmokare. Han hittade numret till 24 Center och ringde dem. En kundtjänstrepresentant svarade omedelbart och efter att ha hört situationen rådde hon kunden att stänga av vattentillförseln till huvudventilen. Hon noterade sedan kundens uppgifter och lovade att en jourhavande rörmokare skulle komma till platsen så snart som möjligt. Kunden bad särskilt om att arbetet skulle utföras på ett snyggt sätt.
Kunden väntade hemma i över en timme tills installatören kom. Det läckande röret reparerades och vattnet sattes på igen. Kundens stress var över och den soliga sommarkvällen kunde fortsätta som vanligt.
24 Centers faktura till kunden:
Arbete på jourtid: 396,00 e
Larmtillägg: 267,00 e
Reservdelar: 21,82 e
Totalt: 694,82 e
Kunden var mycket nöjd med återkopplingen. Viljan att rekommendera, kundservicenivån och installatörens arbete fick betyget 10/10 av kunden. Kundens fria återkoppling var följande: "Tjänsten fungerade bra. Servicen var mycket bra. Servicen var mycket bra och han arbetade mycket bra. Arbetet var mycket bra och han gjorde ett jättebra jobb. Vi fick hjälp med vårt akuta problem ända in i "minsta detalj". Det var förvirrande att en sådan tjänst finns. Vi visste inget om en sådan tjänst tidigare men nu vet vi det. Definitivt att få företaget till en högre nivå av medvetenhet. Vi kom över den här tjänsten av en slump. Jag läser mycket och tittar på annonser. Kanske behöver även prissättningen ses över så att tröskeln för att använda tjänsten blir lägre."