Att renovera ett hus är ett trevligt projekt för den som kan hålla i en hammare. Det är en utmaning som ger ett trevligt innehåll i tillvaron. Det är dock värt att lägga undan all onödig optimism om hur lång tid det tar att renovera. Det kommer alltid överraskningar. Lyckligtvis finns hjälpen alltid bara ett telefonsamtal bort.
En familjefar bosatt i Jyväskylä hade tagit sig an projektet att renovera övervåningen i sitt hem. Rivningen av den gamla våningen var redan i full gång. När golvet var rivet var planen att byta ut isoleringen i krypgrunden mot ny isolering. Isoleringen bestod av kutterspån, och det fanns mycket av det. Mannen började skyffla ner spånet i en sopsäck, men insåg snabbt att det skulle ta minst en vecka. Tanken fick mig att rysa. Det skulle ta ålder och hälsa i anspråk. Det skulle försena slutförandet av renoveringen alltför mycket. Han bestämde sig för att ta reda på vilken typ av tjänst som fanns att hitta på internet.
Han upptäckte att en kraftfull flismaskin snabbt kunde avlägsna tuggummit. Hoppfull ringde han det första försöket. Han var nyfiken, men leveranstiden var två månader. Han ringde ett annat företag med kraftfull upphämtning. Svaret var 1,5-2 månader.
De långa leveranstiderna för storskaliga leveranstjänster slog honom i ansiktet som en trubbig verklighet.
Men han fortsatte att ringa, och efter ett tag ringde telefonen hos kundtjänsten på 24 Center. Kundtjänstmedarbetaren svarade snabbt, lyssnade på kundens behov och utlovade en kraftfull lastbil till kundens gård nästa dag. Kunden trodde inte sina öron. Men han bestämde sig för att lita på sin hörsel och beställa tjänsten.
Nästa dag dundrade en kraftfull kurir in på kundens gård med två män i släptåg. Männen hälsade på kunden och bad honom visa dem var bilen skulle köras. Själva dammsugningen av fräsarna tog mindre än en timme. Kunden kunde fortsätta med reparationen utan problem.
24 Centers faktura till kunden var:
Arbete: 1196,00 e Byggavfall 1,52 ton: 327,30 e Avfallshanteringsavgift: 20,68 e Totalt: 1714,18 e
Kunden var nöjd med servicen. Kunden var särskilt nöjd med hur snabbt det gick. "Jag blev till och med förvånad över hur snabbt ni kunde leverera tjänsten. Allt som allt en positiv upplevelse på det hela taget." På en skala från 1 till 10 fick kundtjänstmedarbetaren 9 poäng och installatören 10 poäng.