variabel i renovering av enfamiljshus

Variabel i renovering av enfamiljshus

Att renovera ett hus är ett trevligt projekt för den som kan hålla i en hammare. Det är en utmaning som ger ett trevligt innehåll i tillvaron. Det är dock värt att lägga undan all onödig optimism om hur lång tid det tar att renovera. Det kommer alltid överraskningar. Lyckligtvis finns hjälpen alltid bara ett telefonsamtal bort.

En familjefar bosatt i Jyväskylä hade tagit sig an projektet att renovera övervåningen i sitt hem. Rivningen av den gamla våningen var redan i full gång. När golvet var rivet var planen att byta ut isoleringen i krypgrunden mot ny isolering. Isoleringen bestod av kutterspån, och det fanns mycket av det. Mannen började skyffla ner spånet i en sopsäck, men insåg snabbt att det skulle ta minst en vecka. Tanken fick mig att rysa. Det skulle ta ålder och hälsa i anspråk. Det skulle försena slutförandet av renoveringen alltför mycket. Han bestämde sig för att ta reda på vilken typ av tjänst som fanns att hitta på internet.

Han upptäckte att en kraftfull flismaskin snabbt kunde avlägsna tuggummit. Hoppfull ringde han det första försöket. Han var nyfiken, men leveranstiden var två månader. Han ringde ett annat företag med kraftfull upphämtning. Svaret var 1,5-2 månader.

De långa leveranstiderna för storskaliga leveranstjänster slog honom i ansiktet som en trubbig verklighet.
Men han fortsatte att ringa, och efter ett tag ringde telefonen hos kundtjänsten på 24 Center. Kundtjänstmedarbetaren svarade snabbt, lyssnade på kundens behov och utlovade en kraftfull lastbil till kundens gård nästa dag. Kunden trodde inte sina öron. Men han bestämde sig för att lita på sin hörsel och beställa tjänsten.

Nästa dag dundrade en kraftfull kurir in på kundens gård med två män i släptåg. Männen hälsade på kunden och bad honom visa dem var bilen skulle köras. Själva dammsugningen av fräsarna tog mindre än en timme. Kunden kunde fortsätta med reparationen utan problem.

24 Centers faktura till kunden var:
Arbete: 1196,00 e Byggavfall 1,52 ton: 327,30 e Avfallshanteringsavgift: 20,68 e Totalt: 1714,18 e

Kunden var nöjd med servicen. Kunden var särskilt nöjd med hur snabbt det gick. "Jag blev till och med förvånad över hur snabbt ni kunde leverera tjänsten. Allt som allt en positiv upplevelse på det hela taget." På en skala från 1 till 10 fick kundtjänstmedarbetaren 9 poäng och installatören 10 poäng.

De mest aktuella bloggarna

Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer
sugning automatisk reparation
Sugande bil

Tömning av en septiktank med en sugbil

Regelbunden tömning av septiktanken är en viktig del av avloppsvattenreningen, särskilt i områden utan kommunalt avloppssystem. Tömningsprocessen utförs av en sugbil, som suger upp avfallet från septiktanken och transporterar det säkert till

Läs mer
Uppvärmning

TOPP 7 mest beställda HVAC-arbeten på vintern

Vintern för med sig en rad olika väderförhållanden, från sträng frost till milda, skyddande temperaturer. Detta kan sätta ditt hems fastighetstekniska system på prov. På vintern är de flesta av våra larmsamtal relaterade till HVAC-arbete, till exempel

Läs mer
Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.