Brådskande felsökning och reparation av en kylenhet (luftvärmepump) på torsdag eftermiddag.
24 Centers larmcentral fick ett samtal kl. 12.02 en varm torsdagseftermiddag i juli från en kund i nöd. Husets luftvärmepump av märket Mitsubishi hade gått sönder och vägrade kyla luften längre. Kunden var mycket orolig, eftersom värmen påverkade deras lilla barn under 1 år mest. Kunden sa att de redan hade ringt till många ställen, men överallt hade de fått höra att köerna var minst 2 veckor. Hjälp behövdes snabbt.
Den vänliga kundtjänstmedarbetaren på 24 Center lugnade kunden och lovade att en installatör skulle komma snabbt trots installatörens fullspäckade schema. Arbetsbeskrivningen löd. Mitsubishi modell MSZ.FD50VA kyls inte. Ring kunden före installation på plats".
Vår kyltekniker anlände på mindre än 2 timmar och reparerade snabbt luftvärmepumpen. Kunden blev mycket lättad när luftvärmepumpen började kyla den kvävande luften igen. Installatörens beskrivning av arbetet var följande: "Mitsubishi ILP kyler inte ordentligt. Inomhusenhetens filter var smutsiga och inställningen att 1 sensor inkluderade kylning. Filtren rengjordes och sensorn togs ur drift. Givaren togs bort och givaren togs bort. Driften kontrollerad."
24 Centers faktura till kunden var:
Arbetstidsfördelning (vardagar 07-15): 198,00e
Bidrag till tjänstebil: 69,00e
PAKET FÖR LAST UNDER 30 kg: 97,03e
LUFT: RENGÖRING: 35,00e
ÅNGA PATT,/FILTER. DESINFICERING: 31,47
INTE SPECIALUTRUSTNING: 15,50e
Totalt: 446,00e
Kundens feedback på vår service var följande: "Installatören var mycket hjälpsam och förklarade vad han gjorde med utrustningen och vad det var för fel på den. Samtidigt fick han instruktioner om hur han skulle rengöra utrustningen själv. Hjälp gavs i form av ett larm samma dag och avlastning från värmen." Kunden gav oss en perfekt femma i betyg för både kundservice och installation. På en skala 1-5 angav kunden 5 som betyg på sin vilja att rekommendera tjänsten till vänner.