när en nödsituation uppstår i ett bostadsbolag

När en nödsituation uppstår i ett bostadsbolag

Semestern var över och vardagen stod för dörren. Nieminen öppnade ytterdörren till hyreshuset och gick upp för trappan till tredje våningen. När han drog upp nycklarna ur fickan hörde han ett tyst prat där inne. Med bävan i kroppen vred Nieminen om nyckeln i låset, ryckte upp dörren och såg med förfäran på den syn som mötte honom. Det var en vattenpöl på köksgolvet och mer sipprade ut någonstans under diskbänken. Det var den värsta synen Nieminen, som njöt av en avkopplande sommarsemester, kunde föreställa sig just nu. Han lyfte upp sin resväska på köksbordet, drog upp mobiltelefonen ur fickan med darrande händer och ringde genast till vaktbolaget.

Underhållsföretaget i hyreshuset hade ett avtal med ett lokalt rörmokarföretag. Tyvärr hade de händerna fulla - vattenledningarna frågade sällan när det var dags att gå sönder. Det fanns mycket arbete att göra just nu, och underhållsföretaget kunde inte lova Nieminen att en rörmokare skulle vara på plats omedelbart. Nieminen såg vattnet rinna ut på parkettgolvet och tänkte att han nog skulle behöva en ny semester direkt.

Situationen var kritisk och svår, vilket både Nieminen och underhållsföretaget förstod. En stor vattenskada i ett flerfamiljshus kunde vara början på många riktigt dåliga och stora saker. Varje minut som spenderades var nu avgörande. Ett proffs måste kallas in omedelbart, annars skulle skadan inte vara lätt att åtgärda. Underhållsföretaget gav sig ut för att hitta ett annat VVS-företag, och det var då de hittade 24 Center. "En professionell fastighetsskötare på plats inom 15 minuter." Det lät bra, och snart ringde telefonen på kundtjänstcentret.

24 Centret fick en beskrivning av en incident med ett rörläckage i ett hyreshus. Kundtjänstmedarbetarna vidarebefordrade larmet till sitt omfattande nätverk av samarbetspartners, och snart hade en rörmokare packat in de nödvändiga verktygen i sin skåpbil. Bilen körde till ett hyreshus där vatten rann in i köket och Nieminen borstade sitt hår.

Det tog 15 minuter innan Nieminens dörr öppnades. En fackman hade anlänt och arbetet påbörjades omedelbart. En halvtimme senare rapporterade 24 Center till underhållsföretaget att arbetet nu var klart och att situationen hade åtgärdats. Den utmanande och hektiska situationen hade hanterats med bravur. Nieminen kunde tillbringa resten av kvällen i lugn och ro och förbereda sig inför den kommande arbetsveckan. Den snabba hanteringen av situationen ända in i det sista räddade situationen från att bli kritisk. Underhållsfirman var glad över att den allvarliga situationen hade kunnat kontrolleras trots det brådskande schemat. Ytterligare 15 minuter innan rörmokaren anlände och situationen kunde ha varit mycket värre.

24 Centers snabbhet, goda service och korrekta rapportering imponerade på underhållsföretaget i detta hyreshus. För att undvika liknande svåra akuta situationer i framtiden kontrakterade de 24 Center. Detta avtal minimerade risken för att någon av de boende i framtiden skulle behöva vänta för länge på en tekniker i sitt trasiga hem. I framtiden skulle de inte längre behöva ägna tid åt att leta efter en ledig rörmokare medan vattnet förstörde deras hem. Nu hade de ett annat sätt.

De ringer till 24-centralen, som snabbt skickar ut hjälp, oavsett tid och uppgift. Vänliga och professionella fastighetsskötare ser till att vardagen i hyreshuset fungerar så smidigt som möjligt.

De mest aktuella bloggarna

Vår fastighetsteknik
Underhåll av hemmet

Vårens checklista för byggservice i hemmet

Våren är på väg - temperaturen stiger och snön smälter. Nu är det dags att se över husets byggnadstekniska installationer! Kontrollera ventilationen och rören både på insidan och utsidan för att se till att de fungerar,

Läs mer
Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer
Vår fastighetsteknik
Underhåll av hemmet

Vårens checklista för byggservice i hemmet

Våren är på väg - temperaturen stiger och snön smälter. Nu är det dags att se över husets byggnadstekniska installationer! Kontrollera ventilationen och rören både på insidan och utsidan för att se till att de fungerar,

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.