I mer än tre år har jag haft möjlighet att arbeta i en mycket intressant position för att utveckla och växa 24 Centers partnernätverk. Genom mitt arbete har jag fått möjlighet att dagligen arbeta med företag från olika byggservicesektorer. Vi är tacksamma för ett väl fungerande partnernätverk. Deras bidrag är avgörande för att säkerställa att vår tjänst fungerar smidigt och att våra kunder får en högkvalitativ tjänst.
Partnernätverket täcker ett brett spektrum av byggtjänster, från rörmokare och elektriker till sugbilstjänster. Det är en tillgång som inte bara möjliggör ett brett utbud av expertis utan också en verkligt snabb service. Kvalitet är av yttersta vikt för 24 Center och vi har strävat efter att samarbeta med entreprenörer vars servicekvalitet är så bra som möjligt.
Vi följer kontinuerligt upp kundernas feedback på vår egen och våra partners verksamhet. Återkopplingen finns också tillgänglig på våra partners egen portal, så att de också kan förbättra sin egen verksamhet. Enligt feedbackundersökningar är 24 Centers kunders tillfredsställelse med installatören, dvs. partnerföretagen, för närvarande 9/10 eller högre, vilket är en mycket bra nivå.
Hos 24 Center får kunderna en genuin, enkel och snabb service för alla sina behov inom byggservice - i en enda kontakt. Kundtjänstteamet gör en korrekt bedömning av situationen och hjälper dig att hitta den bästa lösningen för dina behov. Ordern vidarebefordras sedan till de lokala partnerna i deras 24 Center for Partners-applikation, där den hämtas om det passar dem.
Den vanligaste positiva feedbacken från partners är att beställningar kan tas emot för leverans vid en tidpunkt som passar dem bäst vad gäller tidpunkt, plats och beskrivning. Bra feedback har också erhållits om att beställningarna är tydliga och att informationsflödet är mycket bra när det gäller kundservice, fakturering och andra frågor.
Det positiva är att partnerna har förblivit väl sammankopplade i nätverket och att relationerna har byggts på en genuint hållbar och långsiktig basis. Redan från början har partnerföretagen varit involverade i utvecklingen och utformningen av 24 Center-tjänsten för att säkerställa att den fungerar så bra som möjligt för dem och slutkunden. I det nyligen avslutade nya appi-projektet har till exempel partnerföretagen varit involverade i utvecklingen under hela projektet.
För närvarande har vi en bra situation i Finland. Vi har cirka 500 partners i olika delar av Finland, vilket innebär snabb och effektiv service. Naturligtvis behövs det fortfarande mer resurser på enskilda orter och vi samarbetar gärna med nya, högkvalitativa företag. Även i Sverige har vi lyckats attrahera partnerföretag och tjänsten har fått en bra start i alla avseenden. Partnerna har börjat ta emot beställningar automatiskt och informationsflödet har varit tydligt.
Ett gott samarbete betonar förtroende, ömsesidig respekt och uppskattning samt gemensam utveckling. Det har från början varit viktigt att hålla sig till överenskommelser och det man kommit överens om samt att vara öppen och ärlig även i svåra frågor. Båda parter måste ha tydliga rutiner och principer för ett gott samarbete. →
Författare:
Kalle Matikainen, Partnership Manager och styrelseledamot i 24 Center.
Om företaget:
24 Center är en larmcentral för fastighetsservice som är rikstäckande i hela Finland. Företaget har utvecklat ett unikt plattformskoncept för att hantera alla beställningar av byggservicearbeten i fastigheter. 24 Center är särskilt inriktat på att hantera hektiska byggservicearbeten och tillhandahåller centraliserad byggservice för alla fastigheter.
I januari 2021 tog 24 Center sitt första steg mot internationalisering genom att starta en verksamhet i Sverige.