Utveckla ett nätverk av partners

I mer än tre år har jag haft möjlighet att arbeta i en mycket intressant position för att utveckla och växa 24 Centers partnernätverk. Genom mitt arbete har jag fått möjlighet att dagligen arbeta med företag från olika byggservicesektorer. Vi är tacksamma för ett väl fungerande partnernätverk. Deras bidrag är avgörande för att säkerställa att vår tjänst fungerar smidigt och att våra kunder får en högkvalitativ tjänst.

Partnernätverket täcker ett brett spektrum av byggtjänster, från rörmokare och elektriker till sugbilstjänster. Det är en tillgång som inte bara möjliggör ett brett utbud av expertis utan också en verkligt snabb service. Kvalitet är av yttersta vikt för 24 Center och vi har strävat efter att samarbeta med entreprenörer vars servicekvalitet är så bra som möjligt.

Vi följer kontinuerligt upp kundernas feedback på vår egen och våra partners verksamhet. Återkopplingen finns också tillgänglig på våra partners egen portal, så att de också kan förbättra sin egen verksamhet. Enligt feedbackundersökningar är 24 Centers kunders tillfredsställelse med installatören, dvs. partnerföretagen, för närvarande 9/10 eller högre, vilket är en mycket bra nivå.

Hos 24 Center får kunderna en genuin, enkel och snabb service för alla sina behov inom byggservice - i en enda kontakt. Kundtjänstteamet gör en korrekt bedömning av situationen och hjälper dig att hitta den bästa lösningen för dina behov. Ordern vidarebefordras sedan till de lokala partnerna i deras 24 Center for Partners-applikation, där den hämtas om det passar dem.

Den vanligaste positiva feedbacken från partners är att beställningar kan tas emot för leverans vid en tidpunkt som passar dem bäst vad gäller tidpunkt, plats och beskrivning. Bra feedback har också erhållits om att beställningarna är tydliga och att informationsflödet är mycket bra när det gäller kundservice, fakturering och andra frågor.

Det positiva är att partnerna har förblivit väl sammankopplade i nätverket och att relationerna har byggts på en genuint hållbar och långsiktig basis. Redan från början har partnerföretagen varit involverade i utvecklingen och utformningen av 24 Center-tjänsten för att säkerställa att den fungerar så bra som möjligt för dem och slutkunden. I det nyligen avslutade nya appi-projektet har till exempel partnerföretagen varit involverade i utvecklingen under hela projektet.

För närvarande har vi en bra situation i Finland. Vi har cirka 500 partners i olika delar av Finland, vilket innebär snabb och effektiv service. Naturligtvis behövs det fortfarande mer resurser på enskilda orter och vi samarbetar gärna med nya, högkvalitativa företag. Även i Sverige har vi lyckats attrahera partnerföretag och tjänsten har fått en bra start i alla avseenden. Partnerna har börjat ta emot beställningar automatiskt och informationsflödet har varit tydligt.

Ett gott samarbete betonar förtroende, ömsesidig respekt och uppskattning samt gemensam utveckling. Det har från början varit viktigt att hålla sig till överenskommelser och det man kommit överens om samt att vara öppen och ärlig även i svåra frågor. Båda parter måste ha tydliga rutiner och principer för ett gott samarbete. →

Författare:
Kalle Matikainen, Partnership Manager och styrelseledamot i 24 Center.

Om företaget:
24 Center är en larmcentral för fastighetsservice som är rikstäckande i hela Finland. Företaget har utvecklat ett unikt plattformskoncept för att hantera alla beställningar av byggservicearbeten i fastigheter. 24 Center är särskilt inriktat på att hantera hektiska byggservicearbeten och tillhandahåller centraliserad byggservice för alla fastigheter.

I januari 2021 tog 24 Center sitt första steg mot internationalisering genom att starta en verksamhet i Sverige.

De mest aktuella bloggarna

Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer
sugning automatisk reparation
Sugande bil

Tömning av en septiktank med en sugbil

Regelbunden tömning av septiktanken är en viktig del av avloppsvattenreningen, särskilt i områden utan kommunalt avloppssystem. Tömningsprocessen utförs av en sugbil, som suger upp avfallet från septiktanken och transporterar det säkert till

Läs mer
Uppvärmning

TOPP 7 mest beställda HVAC-arbeten på vintern

Vintern för med sig en rad olika väderförhållanden, från sträng frost till milda, skyddande temperaturer. Detta kan sätta ditt hems fastighetstekniska system på prov. På vintern är de flesta av våra larmsamtal relaterade till HVAC-arbete, till exempel

Läs mer
Uppvärmning

Mest beställda el- och värmearbeten på vintern

Vinterns mörker och växlande temperaturer gör att många av de vardagliga utmaningar som vi möter i vår kundtjänst återspeglas i våra kontakter. Ofta handlar frågorna om hur belysningen fungerar, om effektiv uppvärmning och om säkerheten i hemmet.

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.