Byte av trasigt fönsterglas till nytt som en jourtjänst.
Det var en lördagsmorgon i februari. Det äldre parets fru vaknade och gick in i vardagsrummet som vanligt. Väl i vardagsrummet blev hon chockad. Det stora fönstret med tre rutor i vardagsrummet låg helt krossat på golvet. Det fanns också skoavtryck på golvet. Någon hade krossat glaset under natten och varit inne i huset. Av någon anledning hade paret inte vaknat alls av ljudet av det krossade glaset, vilket också var ovanligt. Det började också bli isande kallt i huset.
När myndigheterna hade ringts och brottsanmälningar hade gjorts, var det bråttom att få någon att fixa fönstret. Kvinnan ringde 24 Center. Kundtjänstmedarbetaren lyssnade förvånat på damens berättelse om vad som hade hänt och antecknade nödvändig information om kunden och fastigheten. Hon berättade för damen om jourpriset och påminde henne om att hemförsäkringen förmodligen skulle täcka hela beloppet. En glasmästare skulle komma inom en timme.
Installatören kom i tid och utförde installationsarbetet. Snart hade paret fått tillbaka sitt vardagsrumsglas intakt och temperaturen i huset började stiga igen.
24 Centers faktura till kunden löd
Arbetsinsats: 398,00e
Ersättning för servicebil: 69,00e
Materialkostnader: 181,72e
Totalt: 648,72e
Kunden var så nöjd med tjänsten att han skickade oss feedback direkt efter jobbet via e-post: "Tack! Tack så mycket för ditt vänliga meddelande. Jyväskylä var mycket hjälpsam och tjänsten var utmärkt. Jag brydde mig inte ens om att fråga efter hans namn. Ingen hoppas på en sådan morgonrusning. Vettlöst bus. Du räddade en mormor och morfars dag."