Service på dina villkor - det räcker med ett samtal

Service på dina villkor - det räcker med ett samtal

24 Center skickar en professionell när hus- eller fastighetsägaren behöver det som mest

 

Trasigt rör, elen fungerar inte, avloppet är igensatt. Som hem- eller fastighetsägare finns det många situationer som kräver professionell hjälp. Vissa situationer är brådskande, som ett läckande rör, medan andra är mindre brådskande, som utomhusbelysning som behöver installeras. Ofta är utmaningen att hitta rätt fackman. 

- Först måste du göra en undersökning av yrkesverksamma i området, sedan måste du vanligtvis kontakta många installatörer innan du kan få tag på en, och i brådskande fall kan det ta veckor innan installatören är ledig för att utföra jobbet. Det är tidskrävande och obekvämt. Och det är ett problem som vi löser, 24 Center Joose Pinomaa, VD för 24 Center, säger. 

24 Center vänder maktbalansen i byggservicebranschen till kundens fördel och skickar en byggservicetekniker när hem- eller fastighetsägaren behöver en. 

- 24 Centers kunder har makten och blir tillfrågade när de vill att installatören ska komma. Med vår innovativa plattform och vårt omfattande partnernätverk kan vi matcha behovet med utföraren snabbt och enkelt.

Den finska tjänsteinnovationen 24 Center hanterar både brådskande och icke-brådskande småskaliga byggtjänster. Genom tjänsten får kunden tillgång till en kostnadsfri och pålitlig yrkesman som befinner sig närmast honom eller henne. 

Det räcker med ett samtal 

Traditionellt sett kan det lätt ta en fastighetsägare en halv dag bara att hitta en fackman, vilket tar tid från arbete eller fritid. 

- Den mest positiva feedbacken från kunderna handlar om att det är enkelt och bekvämt. Att det tog fem minuter istället för en halv dag att lösa det, och att vi tar hand om allt annat. Det räcker med ett samtal", säger Pinomaa. 

24 Center är specialiserat på just kundservice och kundupplevelse. Tjänsten omfattar inte bara att skicka en installatör till platsen, utan allt från den första kontakten till slutrapporten. 

När du beställer en montör eller service genom 24 Center är det också mer sannolikt att du får en professionell montör som gör ett bra jobb.

- Kundservice när du ringer direkt till installatören kanske inte är så bra, eftersom de kanske får samtalet mitt i ett jobb eller inte har tid att svara alls. Vårt fokus ligger på kunden. Installatörerna kan fokusera på vad de kan göra och vi fokuserar på service.

När du beställer en montör eller tjänst genom 24 Center är det också mer sannolikt att du får en professionell som gör ett bra jobb. Efter varje jobb får kunden ett frågeformulär för att säkerställa att endast bra entreprenörer av hög kvalitet finns i nätverket. Algoritmer utvärderar ständigt partnerns kvalitetspoäng och eliminerar snabbt dem vars arbete inte uppfyller kundens förväntningar. 

- Det finns många installationer, mer än tusen per månad, och därför mycket tillförlitlig data om partnernätverket .

- Detta tillvägagångssätt är nytt i denna tekniksektor, men redan bekant och till och med förväntat i andra sektorer. Särskilt sedan coronatiden är digitala tjänster redan efterfrågade. Människor värdesätter sin tid mer och vill att saker och ting ska göras digitalt, enkelt och tillförlitligt", säger Pinomaa.

TEXT | MOONA LAAKSO   

Artikeln har publicerats i Ilta-Sanomies veckoslutsupplaga den 15.10.2022. Den digitala versionen finns här: https: //newspool.fi/artikkelit/huoltoa-asiakkaan-ehdoilla/

De mest aktuella bloggarna

Underhåll av hemmet

Förändringar i hushållsavdraget 2025

År 2025 kommer att medföra betydande förändringar inom byggtekniksektorn. En av de viktigaste förändringarna gäller villkoren för hushållskrediten. I detta blogginlägg kommer vi att gå igenom dessa förändringar, men vi kommer också att titta på varför

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.