Det har kommit en del oroande nyheter från olika håll i världen den senaste tiden, med konsekvenser för byggsektorn. Flera nya byggföretag har gått i konkurs. Situationen har dock inte varit fullt lika oroande för underhåll och reparationer av byggnader, eftersom bostäder och underhåll av hemmet är en del av de grundläggande behoven. Ett sprucket rör eller ett strömavbrott väntar tyvärr inte på att konjunkturnedgången ska plana ut, utan måste åtgärdas omedelbart. Nybyggnadsindustrin har en stor pool av skickliga fastighetstekniker vars kunskaper och färdigheter efterfrågas för renoverings- och underhållsuppgifter.
24 Center är en lösning för fastighetstekniker som nyligen har förlorat sina jobb i en våg av konkurser. Vill du starta ett företag men undrar var du ska hitta kunder?
I det här blogginlägget berättar Kalle Matikainen, ansvarig för 24 Centers partnernätverk, och Timo Mäkinen från LVI-Service Mäkinen Oy om samarbetet mellan de två företagen och fördelarna med samarbetet mellan tjänsteleverantör och tjänsteleverantör. I slutet av inlägget förklarar de också hur du kan gå med i 24 Centers partnernätverk för tjänsteleverantörer med ditt företag.
Det är enkelt att gå med i partnerskapsnätverket
24 Centers partners är byggtekniska företag av olika storlek och från olika branscher. Partnerna är huvudsakligen aktiebolag med färre än 20 anställda, men även en enskild person kan bli partner till 24 Center, till exempel som lättföretagare.
Det är enkelt att gå med i ett partnernätverk. 24 Center har appen 24 Center Partner. Genom att ladda ner och registrera dig för appen kan du ansöka om att bli partner.
"Efter registrering kontaktar vi företagets kontaktperson, kommer överens om mer detaljerade priskriterier och säkerställer att företaget har nödvändiga resurser på plats, inklusive nödvändiga kvalifikationer för licensierat arbete. Denna information kontrolleras alltid innan ett avtal skrivs under. Partnerföretaget ansvarar för sin egen verksamhet och kvaliteten på arbetet, inklusive arbetssäkerhet, arbetsgivar- och platsskyldigheter samt andra lagstadgade skyldigheter och försäkringar", säger Kalle Matikainen på 24 Center, när han förklarar processen för att gå med i partnernätverket.
24 Center vill försäkra sig om att de yrkesverksamma i servicenätverket är de bästa inom sitt område och att kvaliteten på deras arbete är genomgående hög. Detta följs bland annat upp genom kundnöjdhetsundersökningar. Kundnöjdheten med 24 Centers service och installatörer har länge legat över 9/10.
Timo Mäkinen, grundare av LVI-Service Mäkinen Oy, har varit medlem i 24 Centers partnernätverk i cirka två år. Han beskriver samarbetet som mycket välfungerande. "Jag får regelbundet jobberbjudanden via appen. Samarbetet med 24 Center har lett till ett brett utbud av jobb, både brådskande jourarbete och förutbestämda icke-brådskande uppgifter", säger Mäkinen och tillägger att partnerskapet har gjort det möjligt för honom att utvidga sitt eget marknadsområde, eftersom bra och kompetenta proffs ofta kallas tillbaka för att göra underhålls- och reparationsarbeten. "Timos insats har varit något som vi har fått beröm för av våra kunder", säger Matikainen.
Öppen kommunikation säkerställer hög kvalitet
24 Center har profilerat sig som en tjänsteleverantör med höga kvalitetsstandarder. Särskilt när det gäller brådskande och akuta behov av byggnadstjänster är 24 Center en tjänst som kunderna kan lita på. Ett smidigt informationsflöde mellan alla inblandade parter är av yttersta vikt. 24 Center Partner-applikationenhar utvecklats tillsammans med partners för att säkerställa ett smidigt informationsflöde.
Samarbetet mellan 24 Center och partnernätverket bygger dock inte bara på elektroniska kanaler, och Mäkinen framhåller hur lätt det är att nå en kontaktperson på 24 Center via telefon. "Ofta löses många problem med ett snabbt telefonsamtal i stället för flera e-postmeddelanden", säger Mäkinen och Matikainen tillägger: "24 Center bygger på god kommunikation och om det finns brister åtgärdas de omedelbart."
24 Center Partner-applikationen hanterar alla administrativa aspekter av arbetet. Jobberbjudanden kommer in i appen, där en yrkesman i partnernätverket bekräftar att jobbet har accepterats. När erbjudandet har bekräftats får proffset information om det föremål som ska servas och kundens kontaktuppgifter. När jobbet är slutfört markeras det som slutfört, varefter de återstående administrativa uppgifterna och efterförsäljningsuppgifterna slutförs. Appen är utformad för att vara enkel att använda och kan användas även på en hektisk arbetsplats då och då.
Vill du gå med i 24 Centers nätverk av professionella?
24 Center bedriver rikstäckande verksamhet i Finland, Sverige och Norge. Totalt finns det cirka 1200 partnerföretag. Partnernätverket täcker hela fastighetsbranschen. De flesta beställningarna kommer från el-, VVS-, avlopps-, lås- och kylbranschen och det finns ett fortsatt behov av fler kvalificerade medarbetare, särskilt inom dessa branscher.
Här följer en kort sammanfattning av anslutningsprocessen:
- Ladda ner 24 Center Partner-appen gratis till din smartphone från Google Play (Android) eller App Store (iOS).
- Registrera dig och ange dina företagsuppgifter i appen.
- 24 Center kommer att kontakta dig för att komma överens om prissättningskriterier, verksamhetsområden och andra relevanta frågor. Det kommer också att se till att nödvändiga tillstånd och resurser finns på plats.
- Därefter är samarbetet aktivt och du kan ta emot arbete när det passar dig bäst.
Har du några frågor om 24 Center Partner-appen eller vill du veta mer om samarbetet eller partnernätverket? På sidan Partnerskap hittar du allt du behöver i ett nötskal. Du kan också alltid få support för spelningar eller hjälp med att använda appen via telefon på 020 144 2471.