asiakaskokemus

Asiakaskokemus ohjaa tulevaisuuden toimintaa

KKV julkaisi viime viikolla tiedotteen jossa käytiin läpi kuluttaja-asiamiehen ja 24 Centerin välistä keskustelua, ja puutteita mitä 24 Centerin toiminnassa on havaittu. Haluan avata tätä keskustelua myös 24 Centerin näkökulmasta.

Olemme tehneet viime keväästä lähtien Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kanssa yhteistyötä, kun KKV lähestyi meitä selvityspyynnöllä 28.05.2019.

Tavoitteenamme on kehittää 24 Centerin palvelua mahdollisimman hyväksi asiakkaan näkökulmasta ja asiakaskokemuksen kehittäminen on ollut keskiössämme.

KKV:n selvityspyynnöstä lähtien olemme pyrkineet kehittämään puutteita omatoimisesti, ja halusimme myös erikseen sopia tapaamisen kuluttaja-asiamiehen kanssa Kilpailu- ja kuluttajavirastossa 28.8.2019 jossa keskustelimme mm. 24 Centerin liiketoimintamallista ja kehitysideoista miten voisimme selkeyttää liiketoimintaamme asiakkaan näkökulmasta.

KKV lähetti meille 11.12.2019 sitoumuspyynnön johon oli listattu kaikki korjattavat asiat mitä meidän piti korjata. Sitoumuspyynnössä nousi seuraavat asiat esille:

  1. Kertoo myyntipuhelussa ja verkkosivuillaan selkeästi ja yksiselitteisesti kuka on palvelun myyjä ja kuluttajan ainoa sopimuskumppani.
  2. Huolehtii siitä, että kuluttajalle kerrotaan puhelimessa ennen sopimuksen tekemistä ainakin kuluttajasuojalain 6 luvun 9 §:n 1 momentin 1, 2, 6, 7, 10 ja 17 kohdassa tarkoitetut tiedot sekä siitä, että kuluttajalla on mahdollisuus tutustua muihin kuin puhelimessa kerrottuihin kuluttajansuojalain 6 luvun 9 §:n tarkoittamiin ennakkotietoihin.
  3. Varmistaa, että sen toiminta on peruuttamisoikeutta koskevien säännösten mukaista.
  4. Esittää hinnaston verkkosivuillaan.
  5. Toimittaa kuluttajalle tilausvahvistuksen, joka sisältää kaikki kuluttajansuojalain 6 luvun 9 §:ssä tarkoitetut tiedot ja peruuttamislomakkeen.
  6. Kertoo päivystysnumeron hinnan aina kun numero mainitaan ja tarjoaa asiakaspalvelua perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten palvelun virheestä.

Vahvistimme vastaanottaneemme sitoumuspyynnön 13.12.2019 ja sitouduimme korjaamaan kaikki edellä mainitut kohdat 01.01.2020 mennessä (suurinosa oli jo korjattu ja muut korjaukset tehtiin ennen joulua), pois lukien maksuehdon muuttaminen 10 päivästä 14 päivään 01.02.2020 mennessä johtuen teknisen toteutuksen siirtymästä.

24 Centerilla pyrimme jatkuvasti kehittämään palvelua ja tuottamaan lisäarvoa asiakkaille. Olemme saaneet paljon kiitosta asiakkailtamme nopeasta reagoinnista. Suurimmat ongelmat ovat johtuneet kiireettömien töiden hinnoittelusta. Tavoitteenamme on olla valtakunnallinen Talotekniikan hätäkeskus, jossa voimme reagoida nopeasti ja antaa ensiapu ongelmiin kellon ympäri. Tulevaisuus näyttää onnistummeko palvelemaan asiakkaita paremmin myös kiireettömissä talotekniikan ongelmissa.

– Joose Pinomaa, Toimitusjohtaja

Linkki KKV:n tiedotteeseen:
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2020/25.2.2020-talotekniikan-paivystyspalveluita-epaselvin-ehdoin/

 

 

 

 

 

 

 

Ajankohtaisimmat blogit

Miten avata tukkeutunut keittiön lavuaari?

Tukkeutunut keittiön lavuaari on yleinen kotitalousongelma, joka aiheutuu ruokajätteen, rasvan ja saippuajäämien kertymisestä. Useimmiten voit kokeilla yksinkertaisia kotikonsteja, kuten kuumaa vettä tai soodaa ja etikkaa, ennen ammattilaisen kutsumista. Oppaassa opit tunnistamaan tukoksen varhaiset merkit, kokeilemaan tehokkaita ratkaisumenetelmiä ja toteuttamaan ennaltaehkäiseviä toimia. Jos ongelma toistuu tai tukos on täydellinen, ammattiapu on tarpeen. Lue lisää ja ratkaise lavuaariongelmasi nopeasti.

Lue lisää

Kestääkö viemäri kiehuvaa vettä?

Modernit viemärit kestävät kiehuvaa vettä yleensä hyvin, eikä satunnainen kuuman veden kaataminen aiheuta välitöntä vahinkoa. Muoviset PVC-putket kestävät lämpötiloja noin 60-80 asteeseen, ja kiehuvan veden lämpötila laskee alle 50 asteeseen jo muutaman sekunnin kuluessa viemäriin kaatamisen jälkeen. Turvallisin tapa on juoksuttaa kylmää vettä samanaikaisesti ja kaataa hitaasti pienissä erissä. Vanhoissa kiinteistöissä kannattaa olla varovaisempi, ja ammattilaiseen tulisi ottaa yhteyttä, jos havaitset vuotoja, epätavallisia ääniä tai hidasta tyhjentymistä.

Lue lisää

Miksi viemäristä kuuluu pulputusta?

Viemäristä kuuluva pulputus on merkki ilmanpaine-ongelmista viemärijärjestelmässä. Kun vesi virtaa viemäriin, se tarvitsee tilalle ilmaa toimiakseen moitteettomasti. Pulputus syntyy useimmiten ilmastointiputken tukoksesta, osittaisesta viemäritukoksesta tai suunnitteluvirheiden seurauksena. Vaikka satunnainen pulputus ei aina ole vakava ongelma, jatkuva ääni vaatii toimenpiteitä. Opi tunnistamaan pulputuksen syyt, arvioimaan ongelman vakavuus ja löytämään oikeat korjauskeinot ennen kuin tilanne pahenee ja aiheuttaa suurempia vahinkoja.

Lue lisää

Saat 10€ arvoisen alennuskoodin tilaamalla uutiskirjeen!

Tilaamalla uutiskirjeen saat 10 euron arvoisen edun tilauksen yhteydessä.